På väg att bli gammal?

Hej ja ibland när tankarna snurrar om gammalt så undrar man ju om man är på väg att dö eller om man börjar bli gammal? Jag är rätt trött på detta nya samhället som är sådan status och alla kämpar för våran välfärd. Vilken välfärd? Jo att jobba för att ha råd till alla lyx grejer för att vara inne. Ja man är ju tyvärr lite där själv oxå men har mer och mer börjat tänka att behöver vi det? Vi har ju det gamla. Vi ska ju byta kök. Jag är inne på att klä om lyckorna och få nya lådor men Ronny tycker nej d gamla ramlar ju snart ihop. Visst han har rätt men det är mycket pengar och detta jobb. Vår välfärd i detta hus är när alla dessa ungdommar kommer hit. Visst d går åt mat men om några år så sitter vi här själva:(. Inte hade man en tanke på att barnen ska flytta en gång när dom låg där på magen och bara myste? jag har en sådan himla tur att jag kan gå och mysa med mina kusin barn. Så himla gott när dom lägger ett litet huvud mot axlen och bara gosar. Underbart. Nu på helgerna så blir det oftare och oftare en eller två av våra tjejer hemma. Förra helgen va det bara Jenny och jag inne i Halmstad för att handla kläder. Vi va och åt mat på Joos där Sofie jobbar. D blir ju så himlla tyst den ende som tjötar det är Ronny för han kan då inte vara tyst många minuter men han är ju rolig. Varit så skönt nu i 3 helger vi har bara tagit det "lugnt". Inga fester känner att det va verkligen av behov. varit mycket sen nyår. Jag har börjat i trädgården för vinter vilan. Jag kom på en grej som jag va med om och det va att på en begravning liknade prästen livet vid års tiderna den va så himla fin och d gjorde mig så tagen fast det är 13 år sedan finns det med mig ett sätt att se meningen med livet. Nu ska jag iväg till skogen och njuta av vädret. Helt underbart. Alla mina nära och kära!!!! ÄLSKAR ER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0