En del av att vara föräldrar

Emma kommer hem en dag och är så glad. Lite extra älskar hon sina föräldrar. Hon vill åka till Teneriffa med kompisar. Allt skulle bokas idag och så skulle allt vara klappat och klart. Inte för oss föräldrar. Man ska gå på sin mag känsla säger man ju och d kan jag lova den slog knut på sig. Tarm vred är nog lättare att ställa diagnos på. Ronny och jag diskuterade hit och dit men svaret blev hela tiden NEJ Emma blev jätte ledsen och det förstår jag men dels får man ju ha lite planering och hinna kolla upp d bästa hotellet.Behöver ju inte ligga inne i smeten. 17 år tror jag visst att hon är. Man känner sig hård men d kändes inte alls okej att hon åkte. D kommer fler tillfällen men det ser man ju inte just då. Dagen efter pratade hon inte med oss. Inte ens med sina systrar. Fösökte lirka men d va total stopp. Nu är vår glada Emma tillbaka igen. Skönt Idag fick jag äntligen tummarna ur att åka in och beställa ringar. Jag trodde ju i min enfalld att d bara är att lämna in och så gör dom 2 lika dana med samma mönster som våra men så enkelt kan det ju bara inte vara. Efter mycket tänkand och vändande på tankarna blev d ny ringar. Dom gamla får vara kvar. Ena stu´nden tänker man så och i nästa stund vill man att d guldet ska finnas med i dom nya men tjejerna kan få varsin sen så det blir säkert bra men ja jag få se när jag velat klart. I onsdags pratade vi med Malin och tittade på henne.Mormor och morfar va här så det blev ju kanon bra. DOm är ju så kära och lyckliga. Vilken ögon kontakt. trev kom med en ros till Malin för han hade fått jobb. Han ska läsa upp till studierna. Bara han inte förtar sig. Nä nu ska jag laga chile con carne. Emma har sin kompis Persson och hon hade önske mål om detta. Ja dom är roliga. Kram på er alla. Töserna mina: ÄLSKAR ER!!! Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0