sol-regn

Hej. Vilken tur att det finns olika slags väder för annars hade jag aldrig varit inne. D bästa som finns är att få jobba med kroppen och bli lite skitig. Ja det behöver man ju inte bli men att vara ute och fixa med veden,trädgården i mellan tvätt och mat för det måste man ju ha trots allt. Jag gillar detta med trädgård. Pappa sa till mig att du inte sår igen dina land: - Ja men så länge inte du behöver sköta dom för mig tänker jag ha dom kvar. Älskar att kunna gå ut och plocka en fin bukett och sätta på bordet. Det allra finaste jag vet att blocka in i bukett är liljonkonvalj,gökört och ny utslaget blåbärs ris. Dör jag då det finns vilda blommor är det d som gäller på min begravning. Finns inget vackrare än en bukett vildblommor börjar med tussilago som är väldigt speciell och sen hela sommaren. UNDERBART!!!! Som sagt idag ösregnar det ju så jag har stuckit in näsan i förrådet. Herre du milde vad man sparar på bra och ha grejer. Tjejernas gamla skolväskor dom första dom fick. Ja varför gör man detta? Kan ju inte ha dom framme för nostalgins skull eller? Nä nu får dom eldas upp. Tupperware burkar i lådor som jag har till tusen för det blev ju en del när jag sålde det som extra för att kunna vara hemma med tjejerna så länge som möjligt. Detta gjorde jag och serverade på helgerna allt från bröllop till begravningar. Ja det va en kul tid. Nu har vi fixat student grejer till Malin som tar studenten den 4 juni. Ska bjuda på buffe tänkte jag. Nu får jag väl göra ett litet ryck igen. är ensam hemma känns konstigt. Sen ska jag vila middag. Oxå en fördel med regn.:))) Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0