ny städat

Hej på er Då va det åter kallt. Nu börjar det bli kris med veden. Det får bli att sova i termobyxer,långkalsonger. Värme krus kanske som dom hade förr. Jag hade en vatten säng en gång och det va jatte skönt alltid kunna krypa ner varmt och gott. Sofie är jätte duktig på att städa. Ja det är dom allihop mer eller mindre. Vi hade schema innan vad dom skulle göra var och en. Nu har dom lärt sig att det är bättre att bara göra det utan att behöva höra morsans tjat. Ja jag vet jag är en tjat moster och värre lär det ju bli med åren så man kan ju undra hur det ska sluta. Ibland är det ganska bra att höra dåligt på ålderns höst. Tillbaka till "lilla" Sofie. Jo hon städar och fixar men va blir alla sakerna av?? Just nu behöver jag verkligen min mobil laddare men helt borta.Blir att spåra upp den för än är väl klockan inte tillräckligt för att få upp dom. Sofie har sin pojk vän johan här och en kompis som heter Fredrik. Vi umgicks rätt mycket med Fredriks föräldrar förr och det är ju så roligt att se hur lik Fredrik är sin pappa. Munnen,talet,skester,m.m. I onsdags va tjejerna och jag på gekås. D märks att dom börjar bli stora. Malin körde dit och Sofie övnings körde hem. På vägen hem låg där ett på kört lo djur vid väg kanten. Blir lite ledsen för dom är ju så fina och kul att ha i naturen. ja nu gillar ju inte alla det. Jägarna skjuter ju hellre 20 rådjur än låter ett lo äta 20 . Igår va vi hos min kusin Martin och hans Jenny och barn. Vi hade så trevligt och som vi skrattade. Åt gott och killarna hade whisky provning. En del dyrare sorter. Jag körde som vanligt. Är rätt kul när man kommer bort för alla frågar va killarna vill ha för snaps. Är dom montro synska i och med att dom vet att d är jag som kör varje gång??? Jag kan ha kul utan sprit och tänk så mkt bättre jag mår dagen efter. Nä nu till helgens arbete. Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0