Känslor av vår

VÅR Idag va det kallt när man gick till jobbet. Malin ringer och säger att hon inte får upp dörren på audin. Jag får sticka hem och så fick hon ta den nya bilen till skolan. Hon sa att pappa vill ju inte att vi kör denna men det va ju bara att ringa och förvarna att läget va så här för vad skulle vi göra. Kl 9 idag fick vi tårta. En kille bjöd för han visste inte om han hade bjudit. Gissa vad där stog fint med marsipan: ÄNTLIGEN ÄR OS ÖVER. Ja bara på den texten så visste jag direkt vem det va som bjöd. ARNE Han tycker bara att sport är barnsligt. det tilltalar väl inte mig heller men just skidor,curling gillar jag. Skidskytte oxå men det ingår väl i skidorna. Gott va det med tårta. Vi skulle ha möte idag. En av cheferna ,reperatören och jag. Det finns något som heter SAM och det är något som alla företag med mer än 10 anställda måste ha. Själv är jag ingen pappers nisse men det har varit mycke intressant. Han som hjälpt oss va mycke jord nära och en massa papper ska det vara nödvändigt i alla lägen? Det undrar jag oxå för att man ska bry sig om sina arbetare hjälper ju inte med 10 pappaer i en pärm för att det ska bli så utan man måste ju kunna se det i vardagen och tänka sån naturligt. Men men bara det är dokumenterat och finns på "Pränt" så löser sig allt på en arbets plats. Där kom upp mycket som man inte blivit klart att ta tag i utan tanken har bara funnits i min hjärna i allafall. Tror ibland att vi tjejer är mer omtänksamma. Jag går ju fram till en arbetskamrat eller cheferna och frågar hur det är om man ser att här är det inte så bra idag. En kram och visa att man bryr sig. Vad hjälper då ett papper i en pärm som står i ett fönster om man inte kan se det med egna ögon. När jag skulle gå hem så kom vår polack och sa att han kunde köra hem mig. det är ju inte längre än att jag kunde gå men tänkte att är han snäll och erbjuder så får man ju åka med. Han kör som en galning,utan körkort och cigg i munnen. Dessa små "killar" på 25 år. Livet ska bara finnas där. Ja det är väl skönt att tänka så men inte bra alltid. Jag gick ut för att börja med veden men då va inte motorsågen hemma. jag tog och plockade i car porten för där finns en tendens att fylla på sig men bara en som plockar bort det. Skönt va det ute och vilken skare här är.Synd om alla vilda djur i skogen. Vi höres

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0