Idag är idag

Då har första arbetsdagen i denna veckan gått. Jag har mest justerat virke idag. Blev lite kaos ibland.Men det löste sig. Tänk att när jag började jobba på sågen så pratade Torbjörn med mig genom min bror. Tror du att hon orkar det och jag stog i jämnte. Det va inte alltid lätt i början för som tjej på en manlig arbets plats och med manligt jobb ska man ju inte fatta något:))) Och framför allt vara svag och rädd att ta tag i tunga saker. Det är bara att testa på går det fel så har man ju snabbt lärt sig att det där va inte bra. Mina arbets kamrater som bara är män har alltid varit snälla och inte en massa snusk och trams runt om. Visst kan det bli snack om det på rasterna men det kan ju vara riktat ena gången till mig och en annan gång till killarna men det får man ju bara ta. Nästa gång är det något annat som diskuteras. En stor eloge till dom i alla fall att det inte är en massa antydningar när vi jobbar. Där har kommit en som jobbar och han kan säga saker men då ber jag honom att gå och lägga strö i stället så kommer han väl på bättre tankar. Det är inte lönt att dom kommer för nära. Idag sa jag till honom att dig vill jag ha på minst en meters avstånd. Efer en stund kom han och frågade vill du inte att jag är för nära? ( miss tolka nu inte det). Nej sa jag . Jag behöver min frizon. Det roligaste med det hela är att en annan kill jobba kompis sa till mig att så nära han alltid måste vara. Va är han bög oxå?? Ja man får ta vad man kan få!!!! Han berättade idag när vi va 3 som stog och pratade ( oj det får vi ju inte göra, kom på det nu) att han varit med en "tjej" i helgen och att det vet ju alla vad som händer då. Jag sa till honom att det va säkert som du gjorde själv hjälp. Är det inte det en lasarets blankett visar?? Pricken över i:et är att han spottar snus runt sig. Jag är kanske inte snäll men jag visade honom pappers korgen och sa att där kan du lägga det. Vi hade en kille som jobbade där extra för ett antal år sedan. Han tuggade tuggummi ( luktar och smakar mkt bättre). Utanför dörren låg där små vita klumpar. Jag sa även då att släng det i pappars korgen och det gjorde han. Nu är jag inte alls pedant (d vet alla som känner mig) men just snus som spottas hit och dit. Inte ens min gamle farfar gjorde så.Farfar hade alltid en snus näsduk som han med jämna mellan rum torkade av sig med runt munnen. På denna "killen" rinner snuset. Ja fy vad äckligt rent ut sagt. Nu ska jag ner och elda sen in till Halmstad och hämta Sofie och Emma och deras kompisar som ska sova över. Emma får inte gå på sin skola nu för där är risk för snöras. Taket håller kanske inte men hon blev inte speciellt ledsen för det. Hej svejs vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0