att vara mamma

Hej

Idag är jag bara ledsen. man känner sina barn ( tror jag) men tydligen inte för det jag ser och känner är bara vad jag tror.
Man vågar inte säga något för då är det någon som man pekar ut utan att det är så man menar.
vi har våra regler i vårt hem. jag hoppas verkligen att vi lärt våra barn att uppföra sig och visa respekt när dom är borta
D känns som att man inte fattar något fast man levt i 44 år.
jag har oxå jobbat sen jag va 18 år på heltid.
Började med att plocka jord gubbar när jag va 13 år. ( ja jag vet jag låter som morfar)
Cyklade 1,5 mil kl: 3 varje morgon i ur och skur. Jobbade i regn,stekande sol till 14.
TJänade i alla fall ihop till min cykel. vi fick 1 kr litern plus 25 öre extra per liter om vi jobbade hela sommaren.
När jag va 15 år började jag jobba på en (resturang) sk vägkrog jag tjänade 15 kronor i timmen.
Där jobbade jag för att spara pengar till körkortet. Cykel eller ev moped när jag fick det.
Jag fick ihop mina pengar till körkortet.
När jag va 18 år flyttade jag hemifån och började jobba heltid. 44 kr i timmen.
Jag har jobbat sen dess för utom när tjejerna va små och ändå vet tonåringar bättre vad livet är.
Blir så trött på att höra och det är så jobbigt. vi har varit i skolan och bla:
Ronny och jag jobbar minst 8 timmar sen är det mat,disk,tvätt,stryka, m.m.
Ronny jobbar ännu mer. Ca 240 timmar vilket är ca:60 timmar i veckan och en vanlig arbetare jobbar 40 timmar ich har en tim peng på runt 120 och uppåt i timmen.
Ronny tjänar: 62 kronor i timmen inte mkt mer än jag gjorde 1985.

Och ungdomarna sliter och väntar sig en hög tim peng när dom ska börja jobba för dom vill ju inte direkt ha en lärlings lön som gör att kanske fler ungdomar skulle kunna få jobb i stället för att gå och drälla och bli latare och latare.
Nu har jag nog klagat klart denna gången men blir så trött på att höra detta tjat om att inte orka eller ja m.m

Hej då för idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0