Denna förkylning

Nu blir jag snart trött på detta. va ute en liten stund utan mössa för att hänga upp tvätt- Fågel huset in och torkvindan ut. 3 maskiner torra ute i dag så härligt.Luktar ju så underbart gott. Utom för mamma som har ett svinhus utan för sitt hus. inte lätt att torka tvätt där nu när sväm gödslen ska ut på åkrarna men den doften är ju oxå vår. Likt som alla motorcyklar som dundrar förbi- Tyvärr vet man ju inte vem det är som kör förbi men det finns säkert någon man känner!! Dold under hjälmen. Tillbaka där jag startade jo jag va ute och hängde en maskin utan mössa och fy för den lede va jag fick värk i örat. Stackas dessa små som får det och inte kan mer än gråta. Nu har Emma varit ute och provkört sina första rundor i bil.Detta gick jätte bra. Tog kopplingen så bra i drag läge. Ronny lurade henne en gång så hon fick det berömda käringa stoppet. Då blev hon inte glad. Ett evigt tjat men imorgon är det dax att hämta Malin på Landvetter. Hon reser kl 24 något i natt från Vancover till --- till Franfurt till Lanvetter. Är framme där kl 14.00 imorgon om tiderna håller. Mamma,Sofie och Emma åker med mig. Jenny ska och läsa för prästen det sista rycket nu. 24 april är det dax för konfirmationen. Sista konfirmationen för oss. Håller även på att planera för Sofies 18 års dag och Malins student. Nu ska jag sätta mig och sy lite. Alla är på vift ikväll utom Jenny som smitit upp på sitt rum just nu. Hon börjar bli en liten "mops" nu. Ja alla ska igenom det. Vi har haft snälla töser. Inte mycke strul. Dom har ALDRIG bråkat.Tro det eller ej. Andra fattar det inte men som deras farfar alltid sa: - Dom är ena stående. Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0