modern tid

Hej.
det va ett tag sedan.Det rullar på som vanligt.Min fot har skött sig så bra och jag blev så glad att äntligen så kan man börja leva normalt igen.
Men så i onsdags började eländet igen.Svullen och värk trotts stöd strumpa som jag skulle pröva.
Blir ju ledsen.
Ja då va det detta med moderntid.Åskan slog ju sönder vår router och jag ringde med en gång för att beställa men tror du att den kommit.Nej och allt arbete är ju upp lagt på data för tjejerna.
Dom har ju varsin data genom skolan.
Dom har något procekt som dom testar 2 skolor i Falkenbergs kommun och det fungerar jätte bra om nu datan och internet är okej.
Vår stora dotter har mobilt bredband så nu vandrar den till den som behöver det mest.
Ja som sagt vår stora dotter har ju fyllt 18 år.Övnings kör och betalar sina räkningar via internet.
Inte klokt vad tiden springer iväg.Plötsligt får dom bestämma själva. Vi,mormor&morfar,mina bröder har ju sparat pengar till töserna för att ha som startkapital när dom flyttar hemifrån. Vi va på banken och pratade om dessa pengar då är det så att Malin får själv bestämma över dom nu och vi har sagt till henne att dom rör du inte förrän du flyttar. Hoppas verkligen att lilla spara dyker upp och stannar där. Inte bli snål men tänka innan man köper.
När jag va 18 år flyttade jag hemifrån på heltid. Hade ju bott borta på veckorna när jag läste i Halmstad.
Tjejerna har även aktier men dom står på lill tösen så dom inte kan ta ut dom förran hon fyller 18 år.
Min pappa gillar detta med aktier och kan det.Jag är totalt ointresserad tyvärr för det ger pengar.
Nu ska jag se om jag kan få fart på min gubbe.Min pappa är här och hjälper mig med att bygga klart ett ut hus som vi håller på att renovera upp.Det är tänkt som ungdoms hus nu och en pub när tjejerna blivit stora.
Vi höres.

Kommentarer
Postat av: karin

Hej! Var ett tag sen, det var ju faaaan med din fot då! Åh, vilken klok morsa du är, vad gäller pengar! Min far är också intresserad i aktier och fonder, så där får jag rådfråga, är helt nollad vad gäller sånt!! Och så, sant, sjuttsingen vad åren går med ungarna! När dom sköter sin egen ekonomi, dåååå är och ska dom vara vuxna, och vi känner oss lite "gamla!! Eller!!?? Näää, förresten, ungarna håller oss vid liv och dom får oss känna oss unga, ibland i allafall!! Kram på dig!! Vi kan prata mer på F.B. i morgon, ja du vet ju om vad!!!

2009-05-17 @ 00:57:17
URL: http://karinsdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0