Kattungar

Hej
Ja då va det dax igen för nya små liv.
Tänk vad det hade varit enkelt om jag inte oxå varit såååå svag för katter.
Jag blir nog en katt efter detta livet.Tänk att bara ligga nöjd i värmen och mysa.Nä just det värme och jag går inte hand i hand.
Får bli som jag är i nästa liv.Kanske låta bli att välja fel vägskäl bara och försöka ta det med ro.
Ronny fyller 45 år imorgon men tror ni att han vill det:Nej han ska jaga vildsvin så tjejerna och jag får väl äta tårta själva.
Han jobbar just nu från 6-20 för att det ska komma in pengar ifall jobben tar slut pga Gudrun.
Ja inte hon med trianglen utan stormen.
Skogs ägarna vill ju inte hugga pga dåliga priser.
En av mina chefer som jobbar 7-förhoppningsvis 16 sa att Ronny får ju jobba helgerna oxå så han får ut sitt virka till sågen. Snacka går ju men jag brukar säga  att kom igen med sådana ord när du själv jobbar 100 % då kan man snacka.
Föräldrar: Vi har ju varit iväg med Emmas klass.Vi hade det jätte trevligt.Jag har lagt ner hur mycke tid och mil som helst på detta.
Jag har tyckt att det varit kul att fixa men då är där ju en mamma som ska tycka om pengarna som blev över.Hon ringde mig IGEN och det är ett evigt tjat. Jag fick skit för att inte jag va med och sålde fika på valborg. Då blev jag riktigt förbannad vilket jag sällan blir.Speciellt på utom stående men nu va måttet rågat.
Jag sa till henne att inte ett ljud om allt jobb jag lagt ner,hur vi hade det utan att det ända hon gör är att  TJATA TJATA.
Jag sa bara till henne att ta du dina jävla pengar och gör va du vill och sen vill jag inte höra ett ljud till.
Herre gud att vissa bara ska klaga och dra sig undan men klagomuren är alltid öppen för dom.
Idag ska jag köpa blommor till altanen m.m. Har väntat för man vet ju inte vad vädret vill.
Igår va det Beda och då enligt gamla bonde praktikan så heter det att: Beda ska juni ,juli,augusti leda.
Beda dagen är juni månad dagen efter är juli månad och 3dje dagen är augusti.
Verkar ju inte lovande.
Vi hörs. En bild på hur det kan gå när jag kramar om en av mammorna innan lerpölen....En mysig kram!!!

Kommentarer
Postat av: karin

Men vilken tjatmånsa det måste vara denna "klagomurskärringen", hahaha! Bra sagt av dig, till henne!

Guud, vad ni verkar ha hat kul i allafall, och det var ju meningen!

Gött att skita ner sig lite borta också, och inte bara få skit under naglarna hemma i landen!! Kram på dig!!

2009-05-31 @ 02:08:37
URL: http://karinsdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0