Chefer

Hej
Idag va jag borta på jobbet för att få dessa försäkrings grejer att fungera. Pratade med henne på kontoret.Ja jag vet inte hur det fungerar svarar hon.Nähä tänkte jag Har inte hon betalt för att veta. Hon får vara så snäll att ta reda på detta på ett eller annat sätt.. Det är ju Torbjörn som har hand om personalen som det så vackert heter.
Han vet ju knappt hur han tömmer en papperskorg.
Ibland känns det som vi arbetare är något som katten släpat in. Jag sitter och pratar med en arbets kompis.Torbjörn cyklar förbi och säger hej.Ja man skulle väl ramlat av stolen om han stannat och frågat hur det gick med mig.
Hur skulle man själv varit som chef??
Gått hem vid 12 på  fredagen och lyfta upp sin korg och sagt  trevlig helg??
Nä så gör väl inte en chef??
Jo en av våra. Jag är uppfödd med att man jobbar och tar ansvar men klart vi arbetare finns ju som jobbar för dom så vi är väl inte bara till bevär men denna sidan ser man inte.
Dom får sin inkomst av vårt slit.
Stefan (en av cheferna) och jag har gått en kurs om personal vård. Men när man går en sån kurs gäller det ju att det fastnar mellan öronen och  inte bara skryter med att det är så himla viktigt för dom att ta hand om sina anställda  för det är bara ljug.
Nog om detta.
vilken djungel av papper man ska fylla i för att få det klassat som arbets skada.
Mitt minne är inte sådär himla bra för vem minns allt som hänt 2 år tillbaks.Det är då jag skadade mig.
Jag har ringt runt en del idag men antingen är dom på kurs eller träffas på måndag.
Skickar iväg papprena så får dom ringa om det är några frågor.
Ja ha då va det dax för kanin ungar. Våren är ju underbar på många sätt men det är ju ett evigt födande på alla djur.
Jag trodde att kanin honan kommit i klematerit men icke.Kaniner gör nog inte det för dom är ju kända för sitt födande i tid och otid.
Hon kaninen är 7 år nu och börjar komma upp i åren.
Jag va ute på min 1 timmas runda idag.Trodde inte att det skulle gå för här har det regnat. Tur är väl det så grödorna gror för oss alla.
Nu ska jag göra egna pomfritz.Gjorde det för ett tag seda och dom jättegoda.
Mycke pill men mat ska vara god och apptit retande.
Man äter ju med ögat.
Så sant så sant.En gång skulle vi har främmad och jag hade gjort någon ny gryta och den smakade ju jätte gott men när man såg den tänkte man vad är det för cement blandnig men då tar man fram det lilla gröna och vips blev man mycket mer sugen.Jag piffade till det som Ronny har så roligt åt när jag säger.
Kramar

Kommentarer
Postat av: Jonas Landstedt

En del skall man nog behålla i skallen och inte skriva om på en blogg.

2009-05-09 @ 17:30:16
URL: http://landstedts.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0