Vårkänslor

Tänkte idag: hur klarade dom sig förr när inte bilen fanns?  Jag  fick väl oxå känna av det i tonåren för min mamma har inte körkort och pappa jobbade alltid för så är det ju att vara egen företagare.
Jag glömmer aldrig när jag cyklat 1 mil i regn och kommer till en kompis och hennes mamma kör 500 meter för oss till bussen.
Ja även då fanns det curling föräldrar.
När jag va 13 och fick mitt första sommar jobb cyklade jag 1 mil dit och 1 mil hem. Plockade jordgubbar från 4 på morgonen till 2-3 på efter middagen.
Nä nu låter jag som mina föräldrar. Har jag verkligen blivit sååå gammal.
Tänkte alltid när mamma tjatade att sån skulle jag ALDRIG bli. Ja vad gör man nu jo tjatar.
Men jag kramas lika mycket om inte mer.
Känns skönt för våra töser är kärleks fulla och omtänksamma om varann och andra.
Idag har jag städat 2 bilar och tvättat. Ronny kom hem från jobbet med firmabilen och sa då tar du denna oxå. Ja visst ställ den här. Men han skulle iväg igen Ja är man egenföretagare så är det inte 7-16 utan snarare 6-18 och ibland även helgerna men så är det och det får man acceptera.
Ikväll ska vi äta mc donalds. Vi kan ju inte äta var som hels ioch med att Emma är gluten allergiker.
Emma slutar ju 9 an nu till våren. Dom har köpt mjukis kläder och på hennes byxbak står det glutenvara.
När hon va liten sa hon alltid jag är glutenfri och det stämmer ju för hon har ju ingen gluten i sig.
Vi hade en het diskution Emma och jag i onsdag kväll. Hon ska på fest i morgon lördag och jag sa du får inte sova över för jag vet att där finns sprit och jag vill veta i vilket skick mina barn är i. Vet dom att man ska hämta så skärper dom sig.
Jag blev kallad för bitch. Det är säalla Emma är arg men hon sprang ut i mörkret och va borta i en tmme. Vi letade och ropade men var letar man i mörkret någon stanns.
Till slut ringde hon från mormors då hade hon gått dit det är 5 km. Ja hon är inte mörk rädd.
Klart så arg som hon va så gick det väl i bara farten.
jag hämtade henne. Hon ville stanna men icke sa nicke. Senare på kvällen skickade jag ett sms att jag älskade henne och att hon gärna fick komma ner.
Hon skickade tillbaks att hon älskade mig oxå och att hon skulle komma ner. Finns det något underbarare än en förlåtande kram.
Herre gud vad jag skriver på.
Trevlig helg på alla nära och kära

Kommentarer
Postat av: Karin

Hahahahaaha, såååå underbart du skriver..känner igen det där med övernattning, och vredesutbrott att man inte är riktig klok, gammalmodig morsa, jäkla kärring, blabla..men tog det hus i h....e..Jag blev yxtokig, ungen for iväg, till en kompis på cykeln i 50 km, i tmmen minst!!! Jag väntade tålmodigt, visste hon skulle komma snart..och samma läge som er ungefär...kram och förlåt, härligt, men än idag säger Malin-Jag kommer ihåg huuur dum jag tyckte du var..ALLA andra fick sova över, ALLA,,jajaja, så heter de alltid.guuud vad jag skriver på då!! Men vi älskar våra barn du och jag du..// Tror vi är väldigt lika i mycket!! kramizzen

2009-03-25 @ 01:20:03
URL: http://karinsdagar,blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0