släcka ner ljuset

Nu har jag stått i vedhögen och tänt. Ibland får man ju bra ideer av all frisk luft.
Har funderat dels på hur man kan komma på förslaget att släcka ner ljuset EN TIMME för att göra något för miljön.
Vi kan köpa kött som fracktas genom flera länder för att det är billigare att köpa. Pålägg som skickas ut från Sverige
för att sen komma tillbaks för det är billigare att packa i ett annat land.
Köpa bröd som åkt land och rike runt. ja man skulle vara en brödlimpa så hade man fått se mycket och gratis oxå.
Vi hade släckt i en månad när Gudrun hade varit framme. Låt Stockholmarna vara det 1 vecka dom hade dött.
Jag tänker inte släcka ner. Det gjorde vi 2005. 720 timmar snacka om att värna om miljön.
Nog om detta.
Nu är jag snart klar med veden och räcker inte den till i vinter så blir det dun täcke men då får man väl en oplockad gås
för det.
Skämtar det är hemskt att göra så mot djuren men än en gång MÄNNISKAN.
Idag har Emma piercat sig i näsan. Som hon fick lida. Blev fel så han tryckte och drog.
Men ska man bli fin får man lida pin. Det blev jätte fint. Jag sa att nu är du som tjurarna va för ring i näsan så man kan hålla dom i styr.
Sofie tog ju i navlen förra året.Det skulle jag oxå kunna tänka mig men slänga ut pengar på det när extra skinnet hänger över och döljer den.
Igår hade jag tupperware party. Inte klokt med grejer man plötsligt behöver. Ett trevligt och glatt gäng hade
jag fått ihop. Hon som höll i partyt sa: herre gud så enkla och mysa kompisar du har.
Ja det har jag nog om jag tänker efter för den enkla människan är bäst.
Herre gud vad jag är klok är nog bäst jag slutar nu annars blir jag kanske proffesor och tappar allt klokt jag tycker att jag har i huvudet.
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0