Länge sen


Hej! ja det va ett tag sen sist. Vi har firat midsommar utan våra barn:)))
Nu är det killar och kompisar för hela slanten.
Dagen innan midsommar hade jag köpt hem lite extra god mat för jag tänkte att vi kunde fira lite dagen innan.
Jag fickar och dukar fint vilket jag gillar. Min stora passition är fina mat serviser och kaffe serviser.
Vi sätter oss till bords. Först kommer en kompis till Emma.Fram med en tallrik till.Sätter mig då kommer mina föräldra,fram med 2 tallrikar till sen kommer 2 kompisar till till Emma.Fram med 2 tallrikar till: Värma till lite extra köttbullar och prinskorv,mer lax och sen sätta sig.
Från att skulla vara 8 blev vi  12  till bordet med Malin och hennes kille.
Ibland tänker man att konstigt att en del kompisar kommer vid 20.00-21.00 utan att ha ätit hemma?????
Ja ja  vi får väl säga som på tv.FAMILJEN ANNORLUNDA som det är så populärt att säga.
Finns det hjärte rum så går allt men när det är färdig ätit så vipps är alla borta.
Vi firade midsommar med ett par kompisar hemma hos dom.Där va ett annart par oxå och snacka om att man kan se det från en annan vinkel med barn oxå JOBBIGT JOBBIGT att hela tiden pusta och stöna över allt man måste göra.
Det är så kul för att det paret vi va hos har liksom kommit tillbaks till mig nu när ROnny och jag blivit tillsammans igen.Det är jätte roligt. Midsommar dagen va vi och det paret ute i Slättåkra på midsommar dans.Ja vd va nog knotten son dansade mest.
Igår va vi på konfimation i Göteborg. Vi körde efter GPS. Visst jätte bra tills det kom ett vägbygge som inte va med på färdriktningen.Vi surrade runt tills vi kom på rätt köl och det va vid Tingsdags tunneln där det va köer pga vägarbete men det gick att komma igenom. Vi skulle vara framme 14.00 och vi va där 13.55.
Vi kom itid.Satt inne i kapelet i 2 timmar med en fruktans värd värme.
Vi åkte hem till Arne och Ann-Kristin efter åt. Dom hade ny lägenhet.Jätte fint va där. Arnes flicka har fått tvillingar." pojkar.Herre gud va dom är mysiga. Dom föddes 2 månader för tidigt men det har dom tagit igen:Tjocka härliga ben.
Jag är väl lite flykting fientlig.Lindas man är irakier.Vi pratade på och när vi åker hem sägar mina tjejer. Nämen mamma du kunde ju prata med honom trots att han är invandrar och sen klappade dom händerna.
Dessa ungar:)))))
Nä nu ska jag ut i solen som verkligen strålar.
Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0