jul

Hej Ja då va det jul igen.Tänk att jag av alla har dragit ner på alla måsten till jul.Kanske därför det inte känns som jul?1 Jo då blir säkert jul detta året oxå om inte annat på juldagen då först fattar jag att japp nu är det jul och tänk då är julen över!!! Detta med måsten: Man täker att i jul ska vi ta det lugnt fast jag älskar att fixa allt inför julen. Koka grönkålen,julskinkan. Bakat 3 sortes kakaor för det måste man ju till jul sen ligger dom där i frysen och slutar som lyx för vildsvinen. Kan ju göra tradition av det oxå: Baka jul kakaor och sen ge vildsvinen det nästa jul. Idag ska vi in och knö med alla andra stressade människor.Fy säger jag.Jag vill gärna ha svängrum. Då är ju frågan vad ska man ha på sig??? 11 minus grader och frysa ute och genom svett inne i affärena.Snacka om att gnälla och vara negativ.Det hela är ju igentligen helt underbart. Det jag längtar mest till är när vi sitter och äter julmat kvällen innan hela familjen. Lugnet,dofterna,alla ljusen,grandoften och hyacinterna. Förra lördagen blev vi ut slängda ur huset. Pappa och mamma hade frågat om vi ville åka med dom ut en runda på dagen. Jag sa till pappa att det är något lurt på gång men nejdå svarar han men en sak. Jag känner min pappa.Det lös om hela ansiktet och tänk vad det kom lämpligt just den lördagen. Vi åker iväg med mamma och pappa jätte mysigt. Jag fick köra för jag har så lätt för att bli åksjuk.Inte kul när det känns som om hela huvudet ska gå i tusen bitar. När vi kommer hem vid halv fem va det att gå upp och lägga sig i undantaget som blivit så mysigt med värme och mys. Halv sju va vi välkomna in och då möts vi av juldofter. Ett köks bord fullt med julens alla god saker.Tjejerna hade gjort egna köttbullar,jansson,kassler gratäng,potatis gratäng,silltårta,egna bröd bullar med paprika i. Sen fanns der allt vad som tillhör jul bordet. Mina kära bröder hade sponsrat och kommit med iden'. Nu vet man ju vem som som kan hjälpa till med jul bordet. Vi höres.kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0