urinvägs inflammation

Vi har haft vår lilla Sofie som har klagat på ont i ryggen.Vi har sagt att ut och rör er och ligg inte bara inne i sängen.
Idag ringde jag sjukvårdsupplysningen först på förmiddagen sen efter det att Sofie hade kräkt gult.
Svaret blev båda gångerna ja vi vet inte svårt att säga men ring barn akuten.
Sagt och gjort dom sa: det låter som urin vägs inflammation.Åk ner och ta ett prov skulle det visa sig att det är det får ni komma in.
Vi åker ner och mycket riktigt en kraftig sådan.
Jag sa att finns det ingen doktor som hinner att titta på Sofie här nu?
Jodå det skulle dom fixa.Gulligt gjort. Läkaren sa ni ska ju inte behöva och runt och leta vård hjälp.
Vi väntar en stund och sen fick vi komma in.
läkaren sa att det kunde vara tecken på en njur sten ioch med att smärtan satt så högt upp i ryggen.
Sofie skulle vila och ta det lugnt denna veckan och sedan inga ansträgningar på 14 dagar.
Vi skulle tillbaks och kolla så alla värden va bra.
Sofie hade detta när hon va 3 år och då va hon så dålig att vi fick ligga inne med henne i 1 vecka.
Så nu har vi en liten yngklig liten tös i vårt hus.Får ge henne all tid och pyssla om henne så gott det går och hoppas att det blir bra.
Annars har ag inte gjort mycket nytta idag mer än varit social.
Åkte min kusin Martins tjej Jenny och deras lilla Linnea. Hon är alltid glad den tösen.
På vägen hem körde jag inom min andre kusin och hans familj och tittade på deras nya lilla till skott i familjen.
En söt liten tös på 4 dagar. Herre gud va små dom är.Att minnet på mig är dåligt det vet jag för tjejerna brukar kalla mig för virre panna  så sant så sant.
Store bror va lite fundersam när jag höll henne. Inte så lätt att få en liten syster som tar mycke tid av mamma när man är van vid att få ha henne för sig själv men det brukar lösa sig.'
Nu ska jag laga mat till mina "små" frö

Kommentarer
Postat av: karin

Min Malin hade massor med såna problem! Ont, och jätte, jättetrött! Så jag tycker synd om din tjej!

Tänk att ha en sån mamma, som bryr sig! Inta alla förunnat!! Usch, kollar på klockan!!! Inte klokt det här, kan inte sova för jävulsvärken, så nu tar jag en Panodil och löser lite korsod, sen löser det sig nog, hahaha..hörs..kram!

2009-04-28 @ 00:29:40
URL: http://karinsdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0