operation

Ja då va man en sena fattigare.
Kl 9.45 sövdes jag för att opereras. Låg där och tänkte när dom satte alla nålar att om dom skulle vilja kan
dom ju göra vad dom vill när man somnat.
Tar inte lång tid från det dom säger att nu sover du snart tills man gör det.
Sen nästa gång hör man Ann-Louise dax att vakna.
Hade rätt ont efter år så jag fick 2 omgångar smärt lindring men det ville inte riktigt släppa så jag fick något via dropp.
Då kändes det bättre.
Dom som klagar på upp passningen i vården ska bara vara tysta.Visst finns det måndags exemplar även inim vården.
Jag låg där och dom kom in med mackor,kaffe,juice m.m.
När jag låg där i sängen tänkte jag.Herre gud vad benet är lätt. Va ju helt säker på att jag hade blivit gipsad men det va det inte.
Förra gången när dom lagat senan va jag ju det i 14 dagar. Men nu när dom tagit bort senan va jag inte alls gipsad.Ja jag fick inte ihop 1+1 men dom vet väl vad dom gör!?!
När det va dax att åka hem skulle jag ju upp ur sängen och det gick bra men när jag gått en liten bit så rann det blod på golvet. va kommer det ifån hörde jag sköterskan säga??
Det droppade droppade på....
Jag fick sätta mig och då känner jag hur det börjar snurra i huvudet så det va upp i sängen och ner med huvudet.
Efter en stund mådde jag bra igen. Dom tog bort förbandet och la om nytt. Jag fick ligga en stund för att det skulle lugna sig efter ett tag satte jag mig med fötterna öveer säng kanten men kände hur det rann så det va att lägga sig igen.
Ett nytt försök igen men det rann.
Ronny sa att det va rätt långt mellan 2 stygn och det va precis där det rann.
Tredje gången gillt jag kunde ta mig till omklädnings rummet och göra mig redo för hem resa. Då va kl:18.00.
Jag berömde personalen för vilket jobb dom gör!
D¨å sa den ena det skulle våra chefer höra för dom bara jagar oss.
Hem och tog det lugnt.
Igår lördag hade det kommit färskt blod igen så jag ringde sjukvårds upplysningen dom tyckte att jag skulle åka in till akuten direkt.
Sagt och gjort. Fick vänta i 1 1/5 timme. Då kommer det där måndags exemplaret jag pratade om innan.
Han frågade hur det va och jag började svara då säger han jag har läst din journal så allt det vet jag men varför då fråga????
Han stod 2 miter ifån mig och bedömde att han inte orkade att titta eller ta av förbandet och titta.Ja det sa han ju inte ordagrant men det va så det kändes. Hur kan man stå 2 meter ifrån och veta hur han ska göra??
Åkte hem och va heligt förbannad på den unge läkaren.Det kom mer blod men jag la mig med foten i högläge i hammocken och njöt av sol och fågelkvitter.
Idag känns det bättre.Har legat med foten ihögläge hela natten så jag har sovit så dåligt.
Imorgon ska jag försöka få tag i Bo Wiberg som opererade mig för han kom inte efter operationen för han hade fått någon operation som drog över tiden. Han skulle ringt i fredags men det blev inte så.
Är nog lite små kär i den läkaren för han är så duktig och jag litar på honom till 100 %
Han kunde nog vara min far men han gör ett bra jobb(tror) jag.
Ja nu ska jag sätta mig och sy en duk som det gått troll i.Har fått sprätta upp hur mycket som helst men skam den som ger sig.
Kram från den halta och lytta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0